Kundeanmeldelser og anmeldelsessider er kommet for at blive. Forbrugerne er vilde med disse sider, der gør det let at sammenligne virksomheder, når man står foran at skulle bestille en vare eller ydelse. For virksomheden med den højeste rating må jo alt andet lige være bedre end den virksomhed med en lavere rating. Det er jo en logisk tanke, men måske er det i virkelighed ikke altid tilfældet. Måske siger det mere om, hvilke virksomheder, der har fået øjnene op for kundeanmeldelsers betydning og proaktivt opsøger de positive kundeanmeldelser, så man kan skille sig positivt ud fra konkurrenterne.
Men hvor stor betydning har kundeanmeldelser reelt, når vi som forbrugere skal foretage et køb af en serviceydelse eller et produkt? Lad os se på nogle tal.
Ovenstående tal underbygger, at forbrugerne stoler mindre på virksomhedens egen kommunikation og marketingbudskaber. Forbrugerne undersøger selv, og der er betydelige konsekvenser ved at have negative kundeanmeldelser og omtale liggende på nettet.